Els romans van aportar-hi els cultius que coneixien, com ara el cereal, l'oliva o la vinya. No obstant això, va servir per a la seua comesa de proveïment de tropes així com posteriorment en les campanyes dels visigots deixant abandonat tant els camps com la ciutat.
El que avui es coneix com l'horta valenciana es va desenvolupar en l'edat mitjana, durant el període d'islamic. S'hi creà una important infraestructura fluvial, principalment gràcies a la construcció de sequies i assuts. També s'hi van impulsar i desenvolupar diversos habitatges o alqueries.
Gràcies a aquestes infraestructures la ciutat de València, així com les poblacions del seu entorn van aconseguir desenvolupar-se.
S'hi va crear realment un ric espai productiu. Els productes que s'hi conreen són molt dispars, com a conseqüència d'una societat independent i tributària. Als cultius clàssics que ja es conreaven en època romana, cereals, vinya, oliveres, s'hi afegeixen l'arros i la xufa com més característics de les zones més humides, hortalisses noves com l'albergínia i la carxofa, etc. El cultiu per excel·lència són els productes hortícoles, d'ací rau el nom d'aquest entorn.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada